פרסום באינטרנט – אפיקים מרכזיים והמאפיינים שלהם

מעוניינים לפרסם את העסק באינטרנט? חשוב שתלמדו על אפיקי הפרסום הקיימים, ולא תסתמכו רק על היכרותכם כמשתמשים באינטרנט. רבים בוחרים לפרסם בפייסבוק בלבד, בגלל שזהו המקום בו הם שוהים כמשתמשים, אך בפועל את הלקוחות שלהם הם יכולים למצוא בעוד אפיקי פרסום רבים, שיכולים להציג אפקטיביות רבה יותר. מהם אפיקי הפרסום הקיימים באינטרנט ומהם המאפיינים שלהם?

מהם אפיקי הפרסום הקיימים באינטרנט?

ככלל, האינטרנט מלא בערוצי פרסום שניתן לנצל, אך אם נבודד את ערוצי הפרסום המרכזיים, נקבל ארבעה כאלה:

רשתות חברתיות

ברשתות החברתיות ניתן למנות את פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב שמהווים את שלושת מוקדי הפרסום המרכזיים בקטגוריה זו, ולצידם גם את טוויטר ולינקאדין. הרשתות החברתיות מוכרות לרובנו בזכות היכולת הוויראלית שלהן, אך כאשר מדובר על פרסום ממומן ברשתות אלה, האלמנט הוויראלי הופך לפחות רלוונטי (אם כי לא מתבטל לגמרי). ברשתות אלה קיים מידע רב על המשתמשים השונים, באופן שמאפשר לטרגט את הלקוחות הפוטנציאליים בצורה מאוד ממוקדת.

כך למשל, תוכלו להחליט שאתם רוצים לפרסם לגברים בני 32-65, המתעניינים בכלי רכב, ולהגדיר את המודעה שלכם כך שתפנה אך ורק למשתמשי הרשת המתאפיינים בהגדרות אלה. כמו כן, תוכלו לבנות מודעה טקסטואלית, לשלב תמונה ואפילו סרטון, וכן לשלב כפתורי פעולה מגוונים שיאפשרו למשתמשים לבצע פעולה נבחרת ישירות מתוך מודעת הפרסום.

בקטגוריה זו נכלל גם אתר יוטיוב שמהווה ערוץ פרסום חשוב ומרכזי, אם כי חשוב לבנות את מודעת הפרסומת בצורה חכמה ואיכותית, שכן משתמשי היוטיוב רגילים כבר לסטנדרט מסוים, ואתם לא רוצים לשדר להם שאתם נמצאים מתחת לסטנדרט הזה.

מנוע החיפוש של גוגל

הכוונה היא לפרסום ממומן במנוע החיפוש של גוגל, בקטגוריות החיפוש השונות (כללי, תמונות, סרטונים ועוד). עד לפני שנים לא רבות, היכולת להגיע לראש תוצאות החיפוש של גוגל התמקדה בקידום אורגני של האתר. בשנים האחרונות פעלה גוגל כדי לדחוק את התוצאות האורגניות למטה בסולם, ובמקומן מציגה החברה מודעות פרסומת ממומנות שתופסות בדרך כלל את המקומות הראשון, השני, השלישי ולעיתים גם הרביעי.

ראו גם:  ניהול הפרסום במגזר העסקי

הפרסום בערוץ זה יכול להתבצע במגוון דרכים, לרבות הצגת העסק כתוצאת חיפוש רגילה, הוספת תמונה, מפה ופרטי עסק (שעות פתיחה, מפה, הוראות הגעה וכן הלאה), הוספת חוות דעת ודירוג גולשים ועוד. כמו כן, ניתן לבחור את קטגוריות החיפוש בהן תופיע המודעה – חיפוש כללי טקסטואלי, חיפוש תמונות, חיפוש ווידאו וכן הלאה.

אתרים מקצועיים

ערוץ פרסום רלוונטי בעיקר לעסקי B2B אבל גם ל-B2C. המדובר באתרים מקצועיים הממוקדים בתעשייה בה אתם פעילים, אתרים שאליהם צפויים להיכנס לקוחות פוטנציאליים שמחפשים אתכם. ההתאמה של ערוץ זה לעסקי B2B נובעת בעיקר מההיכרות של בתי עסק עם אתרים הפעילים בתחום הפעילות שלהם. מרבית הצרכנים אינם מכירים אתרים מקצועיים במרבית התחומים, ולכן לא רבים יגיעו אליהם.

לעומת זאת, בעלי עסקים מכירים בדרך כלל את כל האתרים המקצועיים המובילים בתחומם, ולכן גם פונים אליהם בכל מקרה שהם זקוקים למידע הקשור לעסק שלהם, לרבות חיפוש נותן שירות או מוצר.

הפרסום באתרים אלה צריך להיות מאוד מקצועי ובעל סמכות, ולהתאים לשפה של הקוראים האופייניים לאתר. פרסום זה מבוצע בהיקפים נמוכים בהרבה ביחס לרשתות חברתיות למשל, אבל כל חשיפה היא אפקטיבית יותר, ולכן העלויות אמורות להיות דומות.

אתרי נושא

אתרי נושא הוא מונח גג הכולל אתרים, פורומים וקהילות העוסקים בנושאים הנמצאים בליבת הפעילות העסקית שלכם או בנושאים משיקים לה. פעילות פרסום באתרים אלה היא בדרך כלל באמצעות מודעות פרסומת המופיעות בשולי העמוד לצד מודעות פרסומת רבות אחרות.

יחד עם זאת, כיום ישנם פורומים וקהילות העוסקים בכל נושא אפשרי, ואנשים הנכנסים אליהם ומביעים עניין בנושא בו הם עוסקים, יכולים להיות טרגט מצוין למודעת פרסומת העוסקת באותו נושא.

בחירת ערוץ הפרסום צריכה להתבצע על בסיס אסטרטגיה ותכנית פרסום מפורטת שנבנתה מראש, ובכל מקרה, תמיד מומלץ לגוון בין הערוצים השונים ולבחון מה עובד יותר טוב, מה מושך יותר לקוחות פוטנציאליים, ואיזה ערוץ מייצר בסופו של דבר יותר לידים ויותר המרות.

ראו גם:  טיפים למיקור חוץ של SEO

לאחר שיהיה לכם את המידע הזה, תוכלו לטייב את תכנית הפרסום ולשפר את התוצאות. ההמלצה הטובה ביותר במידה ואינכם יודעים כיצד לפעול, היא ליצור קשר עם משרד פרסום דיגיטלי ולהתקדם איתם בהתאם ליעדים שאתם שואפים להשיג מהפרסום ברשת.

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of