ניהול הפרסום במגזר העסקי

ניהול הפרסום במגזר העסקי

אם הייתם בוחנים את שכבת הניהול הבכירה בישראל, הייתם מגלים שרבות מעמדות הניהול בארגונים גדולים ובינוניים, מאוישות על ידי מפקדים לשעבר בצה"ל. יש המעבירים על כך ביקורת, ולא מוצאים את הקשר בין פיקוד בצבא ובין ניהול באזרחות, אך אם זהו המצב, כנראה שזה עובד מצוין. השוק הפרטי הוא שוק שפועל בצורה חופשית על פי כוחות השוק.

אם בעלי מניות בחברה מעוניינים לגייס קצינים בכירים בדימוס, ומקפידים לעשות זאת שנה אחרי שנה, כנראה שהם מבינים משהו שהציבור הרחב אינו מבין. לו לא היה הדבר טוב להם, הם לא היו בוחרים באותם קצינים בכירים, ואם כך הם בוחרים, כנראה שאלו הם בדיוק האנשים שאותם הם מחפשים, ולא לחינם.

מדוע קצינים בכירים משתלבים בקלות בתפקידי ניהול במגזר העסקי?

מפקדים בצה"ל עובדים אמנם בתנאים אחרים מאשר מנהלים במגזר העסקי, בהיותם מפקדים בעלי כוח עצום לפקד על פקודיהם במסגרת חוקים נוקשים. יחד עם זאת, כל מי ששירת כקצין בצה"ל, יודע היטב שקצינים בכירים אינם עוסקים בענייני משמעת, ואינם אחראים לכל ההיבטים הנוקשים של חוקי הצבא.

קצינים בכירים אלה עסוקים יותר בגיבוש ומימוש האסטרטגיה השיווקית, בניהול הפעילות השוטפת של היחידה עליה הם מופקדים, ובניהול האנשים העובדים ישירות תחתיהם. מפקדים אלה מקיימים גם מערכות יחסים שלמות עם גורמים אזרחיים העובדים עם הצבא, ונדרשים לרמה גבוהה של מעורבות ויוזמה על מנת להצליח בתפקידם ולהתקדם הן בדרגה והן מתפקיד לתפקיד.

יכולות אלה הן למעשה בדיוק היכולות שאותן מחפשים בעלי מניות בארגונים פרטיים במגזר העסקי. יכולות של יוזמה, של מעורבות, של דינמיות וניהול אקטיבי, של יכולת ניהול אנשים בהיקפים גדולים, של יכולת לראות את התמונה הגדולה והרחבה, של יכולת הראייה האסטרטגית – כל אלה הם מרכיבי המפתח שהופכים מנהל למנהל מוצלח, ובעלי מניות בארגונים בישראל יודעים זאת היטב.

ראו גם:  חשיבות פרמטרים לקידום אתרים

אז נכון שבחברה עסקית לא נותנים פקודות לאף אחד, אבל זה לא רחוק מכך, וקצינים בכירים שבמשך שנים ארוכות עובדים עם פקודיהם בצורה של שיתוף פעולה ולא של פיקוד נוקשה, מגיעים מוכנים היטב לתפקידם האזרחי.

בנוסף לכל מה שאמרנו עד כה, כדאי לשים לב לכך שאותם קצינים בכירים המשתלבים במגזר העסקי האזרחי, מוצאים את דרכם בדרך כלל אל מקצועות הניהול בתחומים מהם הם מגיעים ברקע הצבאי שלהם. בדיוק כפי שבעלי המניות מחפשים סינרגיה של יכולות ניהול, כך הם מחפשים גם סינרגיה של יכולות מקצועיות בעולם הפרסום, וקצין בכיר שמגיע מחיל האוויר, שחי את עולם התעופה במשך שנים רבות כל כך, הוא בדיוק איש המקצוע המתאים להשתלב בתפקיד ניהולי בחברות מובילות.

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of