חשיבות פרמטרים לקידום אתרים

חשיבות פרמטרים לקידום אתרים

במאמר זה ננסה לעמוד על הפרמטרים המובילים התורמים בצורה האופטימאלית ביותר לתחום קידום האתרים ונדרג אותם לפי סדר חשיבותן.

מילות מפתח וביטויי חיפוש באתר

חשיבות גבוהה מאד

מילות מפתח בכותרות הדפדפן באתר (<title>)
זהו אחד מן הפרמטרים העיקריים ביותר אותו מנועי החיפוש לוקחים בחשבון בדירוג האתר. מאחר וכותרות הדפים של האתר מופיעות בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש, ומכיוון שגולשים נחשפים בראש ובראשונה לתכנים הללו, ישנה חשיבות יתרה להזנת מילות מפתח בחוכמה בכותרות האתר.
כותרות הדפים צריכות להיות קצרות (בין 6-8 מילים) ומילות המפתח צריכות להיות בתחילת הכותרת.

מילות מפתח בכתובת ה-URL של האתר

מילות מפתח בכתובות ה- URL עוזרות בצורה משמעותית לקידום האתר ברשת. לדוגמא, בכתובת האתר הבאה: שירותי_קידום_אתרים\ www.domainname.co.il. ביטוי המפתח "קידום אתרים" מופיע כחלק מכתובת האתר, שלמעשה, זהו ביטוי אותו אנו מעוניינים לקדם במנועי החיפוש.
אבל, חשוב לציין, שביטוי המפתח הנ"ל חייב להופיע כחלק מתוכן האתר בנוסף, אחרת, אין לו ממש מבחינת קידום האתר ואין טעם להזין אותו בכתובת האתר.

צפיפות מילות המפתח בתוכן האתר

פרמטר נוסף,חשוב מאד, שכדאי לשים לב אליו הוא צפיפות מילות המפתח בתוכן האתר. הצפיפות האופטימאלית ביותר, נעה בין 3% ל-7% צפיפות מתוכן האתר.

מצד שני, רצוי להימנע מצפיפות יתר של 10% ויותר מאחר שמנועי החיפוש עלולים להחשיב זאת כהצפת מילות מפתח מכוונת מאשר טקסט טבעי, ולהעניש את האתר כאתר ספאם.

מילות מפתח בקישורי עוגן

חשיבות גבוהה ניתנת אף לביטויי עוגן הבאים בתצורת לינקים המקשרים לאתר (נקראים גם לינקים נכנסים או inbound links).

מאחר ואם מילות מפתח נמצאות בביטויי העוגן באתרים המקשרים לאתר שלכם, האתר שלכם בעצם מקבל קרדיט מאתרים אחרים עבור מילות המפתח הללו ומנועי החיפוש מחשיבים את האתר כאתר איכותי וחשוב בעיני הגולשים.

ראו גם:  ניהול הפרסום במגזר העסקי

מילות מפתח בתגיות הכותרות באתר (<H1>,<H2>)

מקום נוסף חשוב להשתלת מילות מפתח הוא בתגיות הכותרות בתוכן האתר. רצוי שמילות המפתח יופיעו בתחילת הכותרת כשהפסקה הבאה בעקבות הכותרת תכיל אף היא את מילות המפתח הרצויות.

שימו לב, אין טעם להשתיל מילות מפתח בכותרות של הפסקאות במידה ותוכן האתר בעצמו אינו מכיל את מילות המפתח הרצויות.

חשיבות גבוהה

מילות מפתח בתחילת תוכן דף הנחיתה

פרמטר זה נחשב אף הוא בעיני רובוטי הסריקה של מנועי החיפוש אם כי לא בחשיבות גבוהה כמו הקודמים. רצוי, בתוכן האתר, לשתול את מילות המפתח מוקדם ככל הניתן כך שמילות המפתח המקודמות יופיעו, למעשה, באזור העליון יותר של הדף–זאת אומרת בטווח הראייה של הגולשים.

יש לציין שתוכן טקסטואלי באתר אינו מתבטא דווקא בפסקאות עשירות או מאמרים נחשקים, לדוגמה, אם אתר מסויים משתמש בטבלאות בעמוד הנחיתה שלו, רצוי שהתוכן המופיע בתוך הטבלה יכיל את מילות המפתח בעזרתן אנו רוצים לקדם את האתר.

מילות מפתח בתגיות ה-ALT
פרט חשוב נוסף הוא שימוש במילות מפתח עבור כל תמונה ותמונה באתר על ידי הזנתן לתגיות ה-ALT של כל תמונה, כך בעצם, אנו נותנים לרובוטי הסריקה של מנועי החיפוש את היכולת "לקרוא ולהבין" מה מסתתר מאחורי התמונה.

זאת, משום שרובוטי הסריקה אינם יכולים לקרוא קבצי תמונות. לכן, חשוב שתגיות ה-ALT יהיו עשירות בטקסט איכותי ובעלות מילות מפתח המתאר את נושא התמונה.

חשיבות מועטה

מילות מפתח בתגיות המטה של האתר

מאחר וגולשים אינם נחשפים למילות המפתח הטמונות בתגיות המטה של האתר, הן בגלישה ישירה לאתר והן דרך חיפוש במנועי החיפוש השונים, מנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט פחות ופחות מחשיבים את ערכן ככל שעובר הזמן – למרות זאת, Yahoo ו-MSN עדיין מסתמכים עליהן.
לכן, אם האתר שלך מקודם ברובו עבור Yahoo ו-MSN רצוי להשקיע מחשבה ולגבש אסטרטגיית קידום על מנת ליצור רשימת מילות מפתח טובות עבור תגים אלו. בכל אופן, גם עבור מנוע החיפוש גוגל, אין שום רע בהזנת מילות מפתח עבור תגים אלו, לכן עשו זאת.

ראו גם:  פרסום באינטרנט – אפיקים מרכזיים והמאפיינים שלהם

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of