איך להפוך את ה- SEO ליעיל יותר?

במשך 10 השנים האחרונות, האופן בו משווקים דיגיטליים מייצרים אסטרטגיית קידום אתרים לאתרי האינטרנט שלהם השתנה באופן משמעותי – במיוחד בהיבט של מחקר ומיקוד לפי מילות מפתח.

חלפו הימים שבהם תוכנית SEO כוללת רק מילות מפתח קצרות וגנריות כמו "שירותי SEO" או "יועץ שיווק דיגיטלי" המכסות את כל הניואנסים של הנושאים והעניין שהמשתמשים מחפשים. כיום, מנועי חיפוש מתמקדים פחות בצפיפות מילות מפתח בעת הצגת תוצאות, ויותר באיכות וברלוונטיות של תוכן מסוים ביחס לכוונת משתמש.

מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, גוגל נחשב למנוע החיפוש הראשון שביקש לשפר את דיוק החיפוש שלהם על ידי הבנת כוונת המשתמש – ומכאן מושג החיפוש הסמנטי. באמצעות התאמת מושגים, מילים נרדפות ומילים נרדפות לשפה טבעית, מנועי חיפוש יכולים בעצם לספק תוצאות הרלוונטיות ביותר ומדויקות לכוונת המחפש.

כאשר החיפוש הסמנטי הוא כעת הנורמה, חשוב כעת לכל משווק דיגיטלי לקחת בחשבון את כוונת המשתמש בכל פעילויות ה- SEO שלהם ומאמצי יצירת התוכן על מנת להבטיח את הצלחת הקמפיין שלהם.

מהי כוונת משתמש?

כוונת משתמש, בהקשר של קידום אתרים, פירושה בעצם את מטרתו של האדם כאשר הוא מחפש נושא מסוים או עניין במנוע חיפוש.

למעשה ישנם חמישה סוגים של כוונת משתמשים:

  • ידע – הבינו נושא מסוים, מוצר או שירות מסוים.
  • עשה – בצע פעילות מסוימת באופן מקוון.
  • קנייה – רכישת מוצר או שירות.
  • אינטרנט – בקר בדף אינטרנט או באתר.
  • מקומי – בקרו במפעל מקומי.

לדוגמה, סביר להניח שמחפש שרוצה ללמוד עוד על מפרטי המוצר הוא בעל כוונת ידע, בעוד שמחפש שמוכן לקבל החלטת רכישה סביר להניח שיש לו כוונת קנייה.

כיצד כוונת המשתמש משפיעה על קמפיין ה- SEO שלך?

שילוב כוונת משתמשים כשמיקוד לנושאים הנכונים שאתה רוצה שאתר שלך ידרג עבורם, יכול לשפר את האפקטיביות וההצלחה הכוללת של קמפיין ה- SEO שלך בדרכים רבות, כולל את הדברים הבאים:

  1. כוונת משתמש מספרת את העמודים החשובים ביותר שעליך לבצע מיטוב
ראו גם:  פרסום באינטרנט – אפיקים מרכזיים והמאפיינים שלהם

על ידי הבנת כוונת המשתמש תוכל לקבוע את המידע שקהל היעד שלך מחפש ואז לזהות את העמודים באתר שלך שבו מידע זה נמצא.

אחת הדרכים הטובות ביותר לדעת את כוונת המשתמש שלך היא להשתמש בכלי ניתוח מילות מפתח כמו גוגל אנליטיקס, שם תוכל לראות את מילות המפתח בהן משתמש הקהל שלך כדי למצוא את אתר האינטרנט שלך.

באמצעות כלי זה, אתה יכול לחפש אלמנטים של כוונת משתמשים מכל מילות המפתח בהן האתר שלך מדורג כעת, לראות את העמודים באתר שלך שמתאימים לאותה כוונה, ואז לבצע אופטימיזציה שלהם כך שתתאים טוב יותר לרצון ולצורך של משתמשי היעד שלך.

  1. כוונת משתמש לוכדת חיפושים אחר מילות מפתח עם זנב ארוך

כאמור, אסטרטגיות מילות מפתח בימינו כבר אינן מסתובבות במילות מפתח בהתאמה מדויקת, אלא בנושאים רחבים המתרכזים בכוונת קהל היעד של העסק. זה מאפשר למשווקים דיגיטליים להתמקד במילות מפתח בעלות זנב ארוך בעל כוונות גבוהות, שעל פי מחקרים רבים, יכולות למשוך מבקרים אפילו יותר ממילות מפתח באורך הממוצע.

לא רק מילות מפתח בעלות זנב ארוך מונעות מכוונות, אלא שהן גם ספציפיות יותר לעסקים, מה שאומר שזה לא צריך מאמץ רב כדי לדרג טוב עבור מילות מפתח מסוג זה. ובהשוואה למילות מפתח בהתאמה מדויקת, מילות מפתח בזנב ארוך שוקלות מילים נרדפות ונוסחים חלופיים, מה שמאפשר לך גמישות רבה יותר בעת כתיבת תוכן.

  1. כוונת משתמש מסייעת ביצירת תוכן מותאם אישית יותר

הכרת הבנה מעמיקה של כוונת המשתמש שלך יכולה לעזור לך ליצור תוכן מותאם אישית יותר, המהווה נדבך מכריע בכל קמפיין SEO יעיל. תוכן מותאם אישית, כלומר תוכן שהוא מאוד רלוונטי וספציפי להעדפת המשתמש, הצורך והרצון שלו הוא חיוני ביותר להצליח בשיווק דיגיטלי.

למעשה, הרווארד ביזנס סקירה דיווח כי בעלי עניין פרטיים של לקוחות שתפסו את תוכן הספקים המותאמים לצרכים הספציפיים שלהם, היו מוכנים יותר לקנות 40% מאותו ספק מאשר בעלי עניין שלא עשו זאת. זה עולה בקנה אחד עם מחקר אחר שגילה כי 74% מהלקוחות מרגישים מתוסכלים כאשר תוכן האתר אינו מותאם אישית.

על ידי מינוף ההבנה שלך לגבי הניואנסים של כוונת קהל היעד שלך, אתה יכול ליצור תוכן שמושך אותם עוד יותר, ושהוא באמת נותן מענה להעדפותיהם ולצרכיהם הייחודיים.

  1. כוונת משתמש מספקת תמונה ברורה יותר של הגיאודמוגרפיה של הקהל שלך
ראו גם:  טיפים למיקור חוץ של SEO

עסקים המשתמשים באסטרטגיית קידום אתרים מקומית כדי למצוא ולמשוך לידים בשוק המקומי יכולים למעשה להשתמש בכוונת משתמשים כדי לייעל את פרופיל הפרסומות של הקונה שלהם. לעתים קרובות אנשים משתמשים במילות מפתח מבוססות מיקום על מנת למצוא עסקים בסביבה, ומילות מפתח אלה יכולות לספק לך אינדיקציה ברורה היכן מתגוררים הלקוחות הפוטנציאליים שלך ומה הם מחפשים.

לדוגמה, "שירות ייעוץ בר השגה עבור קמעונאות קטנה בסידני" הוא איתות ברור לכוונת משתמשים המתויגת עם מיקום. בעזרת מידע מסוג זה תוכלו לבצע אופטימיזציה טובה יותר של הצעות האתר, התוכן והמוצרים שלכם על סמך תובנה גאודמוגרפית מסוימת זו.

  1. כוונת משתמש מסייעת במיטוב דפי הנחיתה

אחרון חביב, כוונת משתמשים יכולה לעזור ביצירת דפי נחיתה טובים יותר המגדילים את ההמרות. הסיבה לכך היא שאחד המאפיינים העיקריים של דף נחיתה יעיל הוא שהוא עונה רק על שאלה אחת או פותר בעיה מסוימת של המשתמש – שמועברת לרוב בשאלות בעלות כוונות גבוהה בהן הוא משתמש בעת חיפוש העסק שלך.

הבה נשתמש בדוגמה הקודמת שלנו למשתמש המחפש "ייעוץ לעסקים קטנים ובמחיר סביר בסידני." אם אתה חברת ייעוץ עסקי המתמחה בקמעונאים קטנים בסידני, אתה יכול פשוט לכלול את ביטוי מילות המפתח בכוונה גבוהה בהעתק דף הנחיתה שלך. . עם זאת, אם באמת ברצונך להפוך דף נחיתה מבוסס כוונה למשתמש, אשר יתמיר, עליך ליצור עותק המדגיש באופן ספציפי כיצד שירותי הייעוץ שלך ראויים להשקעה ובמחיר סביר מספיק עבור קמעונאים קטנים.

סיכום

הבנת ושילוב כוונת משתמשים במאמצי SEO שלך היא פגיעה בשתי ציפורים באבן אחת: היא מגדילה את התחרותיות של האתר שלך על ידי הפיכתה לרלוונטית יותר למשתמשים המיועדים לה, ובאותה עת היא משפרת את המוניטין שלך כמקור לתוכן שימושי ואמין. גם כן.

על ידי השגת אלה אתה בעצם עומד בציפיות של מנועי חיפוש מאתרי אינטרנט, כלומר לספק חוויה מקוונת איכותית למשתמשים – שהוא מרכיב חיוני אם אתה רוצה שהעסק שלך יצליח בנוף מנועי החיפוש בימינו.

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of